📁 آخر الأخبار

رواية المتمردة الفصل الثاني عشر

 رواية المتمردة الجزء الثاني عشر



قصة المتمردة الفصل الثاني عشر

شادي.جدي جدي انت هتقوم وبتهزر معايا صح قوم ماتعملش كده طب انا اسف هعمل كل الي انت عايزه هتجوزها بجد بس قوم والنبي ماتسيبني انا وحيد من غيرك وق يعيط جامد ويحضن فيه

شهد قعدة تعيط من غير صوت وشادي صعب عليها اوووي

اول مره تشوفه بالضعف ده

شهد قعدة جنبه وقعدت تطبطب عليه

شهد.شادي اهدي ده أمر ربنا انا كمان مكانش ليا سند غيره وانت في ناس كتير بتحبك وليك أصحاب كتير اهدي كده

شادي.انا انا مليش حد انا عايز جدي وانتي مين أساسا هو ميفرقش معاكي حاجه

انتي كلها كام يوم وتتطلقي كلكم كنتوا بتسبوني إلا هو انا عايزه هو واترمي عليه وقد يعيط

شهد قعدت جنبه مع أن كلامه وجعها بس خوفها عليه كان أكبر


شادي.انا مش هسيبك اهدي احنا اخوات حتي لو محصلش نصيب

شادي.اخخرسي بقا اخرسي احنا مش أخوات وانتي عارفه كده انا مليش أخوات انتي مراتي انتي فاهمة مراتي انا مليش أخوات انتي أغبى انسانه شوفتها فحياتي ومسكها من دراعها افهمي بقا انا مبعتبركيش اختي فوقي لنفسك انا تعبان

قصة المتمردة الجزء الثاني عشر

شهد اتافجات من كلامه وقعدت تعيط وكان صعبان عليها اوي

شدته لحضنها وقعدت تهديه بكلام لحد ماهدي ونام غطته

وطلعت تبلغ الناس وبلغت محمد صاحبه من موبايله

ومحمد عمل الصوان وادفن وعملوا العزا وهو طول اليوم مبيكلمش مع حد كأنه اخرس

وهي كمان مبتكلمش مع حد عشان زعلانه ع جده وفنفس الوقت زعلانه من كلامه معاها

خلص اليوم وهو راح عشان ينام فاوضه جده

وهي بالرغم من زعلها منة بس راحت وراه من خوفها عليه وهي لازم تفضل معاه الأيام دي

هي.ممكن انام معاك هنا بصلها باستغراب وبحزن هو عارف انها بتحاول تخفف عنه بس هو معدتش فارق معاه حاجة بعد موت جده

يصلها ودير وشه


قصة حزينه مؤثرة و مؤلمة جدا لدرجة البكاء حكاية مرام

هي غيرت هدمها وليست بيجامه كانت أول مره يشوفها كده

وقعدت جنبه ع السرير.أصل أصل انا يعني بردة عايز انام فاوضه جدة

بالرغم من زعلها بدأت تهور

اوعي كده اتاخر شويه عايزه انام

مردش عليها واتاخر

هي حسن انه مبيردش وأنه افتقد كل اللي كان له فالدنيا

مع أنها كانت مكسوفه بس جت ع نفسها

شهد.بصتلة هو انا يعني ممكن يعني

شادي.بصلها كأنه بيقولها عايزه ايه كملي باستفهام

شهد.شهدها انا ممكن يعني اخدك فحضني

وشهد حطت ايديها ع وشها بسرعه من الكسوف

وهو بصلها باستغراب وابتسم ع برائتها وأنها عايزه تواسيه

وهي نزلت ايد من ع عين واحده بتشوف رد فعله لقته ابتسم

ابتسامة مكسورة

ففرحت وسألت أيديهم من عينيها وقالت.وقالت.هيييييه

شادي بصلها باستغراب ع طفولتها وبرائتها

وشدها لحضنه شهد اتكسفت واترعشتت أنها اول مره تقرب منه وهو حس بيها

فرح انه حس انها محترمة وفنفس الوقت بتحب قربه وخايفه عليه

وهي متشنجه وموقفه جسمها وخايفه متعودتش ع كده

هو بصوت ضعيف..مالك

هي.لا مفيش زعلانه عادي وبتترعش هي طول عمرها بتخاف من الرجاله

هو.شهد انتي مراتي اهدي ونامي مش انتي اللي طلبتي عايزاني اسيبك متناميش فحضني

لو عايزه عادي انا معدش يفرق معايا حد وكان هيسيبها من حضنه

مسكت أيده وهي عليها.لا متسبنيش انا محتاجالك زي مانت محتاجلي بس لو نمت فحضنك اوعدني متفهمنيش غلط وتضحك ومتزعلش كدة انا مبقدرش اشوفك كده انا يتعب اما بشوفك كدة انت للي بتقويني متعودتش اشوفك ضعيف


ابتسم من كلامها وخوفها عليه ومنه فنفس الوقت وحس انه مش لوحده ولسه في حد بخاف عليه

انا بضحك أهو تعالي بقا نامي فحضني بس متحسسنيش انك خايفة مني انا مش ناقص ومش هاجي جنبك ومتوقفيش جسمك سيبي نفسك عشان تعرفي تنامي

شهد.بجد.ماشي هيبة

يلا بقي خدني فحضنك

شادي.ههههههه انتي مجنونه والله

شهد فرحت اوي انه نسي زعله وضحك من قلبه وحست بعد ضحكته أن روحها ردت فيها

شهد.تعرف ضحكتك حلوه اووي متكشرش تاني

شادي بصلها اووي نظره ليها الف معني وهي اتكسفت ونزلت عنيها...فسرها..ايه اللي انا قلته ده ....

شادي.فسره منك لله تعباني دايما كده عنيكي بتقول حاجات كتير ياترى صح ولا لا

شادي شدها لحضنه بقوه خبطت فصدره ولف ايديه اووي عليها

وهيى لفت أييدها ع وسطه وقالت هيييببه

شادي.ابتسم وحضنها اكتر...هو انا حضني حلو كده

شهد.هههه حلو اووي


حكاية المتمردة الفصل الثاني عشر

شادي.ياراجل

شادي اسكت بقا عشان اعرف انام واستمتع بالحضن

حضنها اوي وهو حس هو كمان بالأمان


رانيا..يعني انت قطعت ايد البت

الراجل .ايووه

رانيا.طيب فلوسك أهي

الراجل مات والبت ايديها اتقطعت لازم بقا ابدا فالحنيه من تأتي واصطاد الواد تاني

اكيد مش هيكمل معاها وهي ايديها مقطوعه

اعمل ايه اعمل ايه عشان ابعدهم عن بعض


صحي شادي تاني يوم لقاها فحضنه ونايمه زي الملاك وشعرها مفرود ع ايديه

قرب عليها يشوف عنيها وشفايفها ومقدرش يبعد

قرب ع شفايفها وبدأ ببوسه رقيقة ع شفايفها وكان مقرر يبعد

بعدها عشان متصحاش

فتحت عنيها

لقته مقرب منها وبيبوسها بوسة رقيقة قلبها دق لأول مره مكانتش خايفة وحست إحساس اول مره تحس قلبها

مبعدتش عنه وسابته

لقته قرب تاني وخد منها بوسة وهي استجابت ليه فبوسه غابوا فيها هما الاتنين مع بعض لدقايق

شهد بصوت ضعيف بعده بالراحة ...

شادي الله

شادي.انا انا اسف

وبعد عنها

شهد.شهد أحمرت وبقت شبه الطماطم

انا انا الي أسفه اني مبعدتش ومحاولتش انت كراجل مبتقدرش تتحكم فنفسك

لكن انا المفروض اللي اتحكم فنفسي وابعدك

يعني احنا الاتنين غلطنا خلاص ننسى يلا بقا وشدته ونزلوا من الاوضه فطروا

بس كل واحد منهم مكنش معتبرها غلطة ومشاعرهم اتحركت

بس كل واحد داري وكان مخبي التاني مشاعره

بس كان كل واحد منهم بيبان من نظره عينيه ......


اليوم خلص وشهد فشغلها وشادي فشغله مكشر طول الوقت

ومبيضحكش إلا لما بيشوف شهد

وهي طول الوقت مش عارفه تبطل تفكير فيه وده حاجة مديقاها

كل واحد روح وبدأ يكتب فكشكوله ويشرح مشاعره

شهد كتبت أنها اول مره تحس الإحساس ده مع حد والغريب أن حضنه بقا بيوحشها بيحسسها بالأمان مبتعرفش تنام الا فيه

ودي حاجه مضايقاها خايفة تحبه اوي ومتقدرش تبعد عنه وهو كمان قلها أن بيحب واحده وخايفه تنسي عمر


شادي.كتب انه مبيقدرش يبعد عنها

ومبيقدرش يمنع نفسه من حضنها الي بيحسسه بالأمان ومينكرش انه ساعات بيبقي نفسه ميبقاش حضن بس ويكمل حياته معها بس خايف هو عارف انها بتحب حد غيره اووي وممكن متوافقش ونفس الوقت عايز يفضل وفي لياسمينا بس هو مش قادر يبعد عنها وهي مراته صعبه اوي عليه ربنا يعينه


لقت حد بيرن الجرس راحت تفتح لاقتها رانيا

وباقولها شادي حبيبي موجود وهي بتتمايض ولابسه فستان أحمر

هو واحشني اوي هو فوق

شهد.اه فوق ومتقوليش حبيبى احترمي انه جوزي

رانيا.اه طبعا هو فين اما اطلعله

شهد.استني هنا انا هطلعله اقوله

شهد طبعا بدأت تغير وكانت هتموت منها وخايفه لتلمح نظره إعجاب فعين شادي برانيا لانها هي مش ذي رانيا فأي حاجة رانيا أنثي وهي لبسها كله ولادي

حكاية المتمردة الجزء الثاني عشر

شهد فسرها.هي عايزه ايه منه دي جايه لي اوووي

نفسها.طب انتي مدايقه ليه براحته مش انتي هتتطلقي

شهد.اه لس برده لازم يحترمني لحد مانطلق

والله لاعرفه مقامه انا هبهدله ازاي يجيبها لحد البيت لازم يعرف انه يحترمني وده مينفعش


طلعت فتحت الباب بسرعه

وكان شادي لسه ماسك الكشكول بيكتب فيه

شهد.انت ازاي تجيب الزفت دي هنا

إزي تعمل كده احترمني شوية

انا اه ميفرقش معايا بس بر ده عيب كده اووف وبعدين هي ايه الي هي لابساه ده هي بلدي ع فكره وهي كده يعني هتعجبك هتعجبك صح


شادي قعد يضحك ع موقفها وهو مش عارف بتتكلم عن ايه بس لاحظ من كلامها انه في واحده تحت وشكلها غيران منها ودة عجبه جدا

وهي قاعده تتكلم ومتعصبهه

حط صابعه عجبه شفايفها.هووص

في ايه انا مش فاهم حاجه مين اللي تحت وانتي عامله كده ليه

شهد.رانيا اووووف

هو نزل لرانيا يشوف في ايه واستغرب

وهي جت عنيها ع الكشكول

شهد .ايه ده ايه الي جاب الكشكول بتاعي هنا

وراحت مسكته........

شهد واتصدمت .......ايه ده عمر......

تعليقات